گرچه زمستان کم بارشی را پشت سر گذراندیم اما به لطف خدا بهار پر نعمتی را سپری می کنیم. برف آخر فروردین امسال (سال 97) به شکوفه های سر درختان آسیب جدی وارد نمود. بنحویکه میوه های بهاری از قبیل زردآلو و هلو و تا حدودی گیلاس و آلبالو را از بین برد. و در این میان درختان گردو و انگور بیشترین صدمه را دیدند اما طراوت بهاری و آب و هوا همچنان مزایای خود را حفظ نموده و صفای اهالی روستا امید دوباره ای در دل همه دمیده است. درختان گردو و انگور در این رهگذر ظاهر غیر منتظره ای بخود گرفتند. شکل دار و درخت گردو بکلی تغییر کرده و منظره تمام منطقه دماوند از جمله آیینه ورزان را نسبت به سالهای پیش در همین فصل متفاوت و شاید غیر قابل باورد نموده است.

با این وجود در آیینه ورزان ما شاهد سر در آوردن تدریجی برگهای نو در درختان گردو و انگور هستیم.

صرف نظر از اتفاقی که توضیح داده شد، اما بهاری پر باران را سپری می کنیم و این روستای باصفا که از نعمت آبهای سطحی از قبیل چشمه سارهای اصلی و قنات و رودخانه برخلاف بسیاری از مناطق دیگر نگران کننده نبود اما خوشبختانه و به لطفا خدا بارندگی ها وضعیت آبی امسال را بسیار بهتر و امیدوار کننده تر نموده است.

بهار امسال توام با بارندگی های خاص خود، وضعیت روستا را باصفا تر کرده است. به دلیل موقعیت خاص روستا، بمحض پایان بارندگی بلافاصله تردد اهالی حالت عادی بخود می گیرد و مشکلی از لحاظ عبور و مرور ایجاد نمی کند و به راحتی فعالیت ادامه می یابد.

با هر بارندگی طراوت و تازگی هوا شرایط محیطی غیر قابل وصفی ایجاد می کند و ساکنین و اهالی با لذت تمام آنرا حس می کنند.

به لطف خدا و تلاش اهالی و شورا و همچنین اقدامات دهیاری در آسفالت و تسطیح بسیاری از معابر، روستای آیینه ورزان ظرفیت بارش های بسیار بیشتر از اینها را دارد و این نیز نعمتی است که این روستا را از بسیاری مناطق دیگر متمایز نموده است.