پاییز سال 1399 در آیینه ورزان مثل پاییزهای گذشته از راه رسید. گرچه هنوز کرونا در جهان جولان می دهد و انسانها را به قرنطینه برده است اما آیینه ورزان مکان مناسبی برای بسیاری از صاحبان ویلاها شده که تا قبل از این فقط در ایام تعطیل از سرمایه خود استفاده می کردند. از ابتدای شیوع کرونا در تهران تا کنون برخی صاحبان ویلاها در آیینه ورزان که از هیاهوی فعالیت شهری فارغ هستند به جای رفت و شد در ایام تعطیل ، در همین روستا ماندند و به دور از دود و دم تهران و به دور از رفت و شدهای شهری خود را دراینجا قرنطینه کردند. با برخی اینها که صحبت می کنی معتقدند کرونا یک توفیق شد تا مزه ماندن و زندگی کردن در آیینه ورزان را بچشند.

در این گیرو دار و قیل و قال شهرها بلکه جهان، اما آیینه ورزان، به لطفا بی کران خدا، میوه های تابستانی را که داد، پاییز را هم با محصولات خاص پاییزی آغاز نمود. در این ره گذر سیب معروف دماوندی، گردو، فندق، بادام درختی شیرین، سنجد، تخمه آفتابگردان، انگور و هنوز تا حدودی صیفی جات بر زمین مانده مثل گوجه و سبزیجات خوردنی و خورشتی برداشت شد. همه تازه و با کیفیت. چرا که آفتاب صاف، آب و هوای مناسب، و خاک حاصلخیز آیینه ورزان، و بالاتر از همه لطف خداوند بی همتا، کارش را کرد و محصولات عالی در اختیار مردم گذاشت.

هوای اینجا از تابستان عبور کرده و خیلی زود وارد پاییز شد. ساکنین برای شبها محبورند شوفاژها، شومینه ها،یا بخاری ها را با گرمای اندک روشن کنند. اما هنوز مانده تا لحاف و کرسی بر پا کنند. روزها بسیار مطبوع و فرحبخش، آنهایی که فرصتی دارند در آفتاب نشسته تا از ویتامین دی آن لذت برده و بخشی از نیاز بدن را تامین کنند.