یکی دیگر از زیبایی های طبیعت در باغات آیینه ورزان از روستاهای دماوند، نگهداری مرغ و خروس و بهره برداری تخم مرغ های رسمی و به قول معروف اورگانیک است. باغداران و آنهایی که یک قطعه باغ برای ایام تعطیل و فراغت خود تهیه کرده اند، حتما به نگهداری مرغ و خروس و سایر طیور هم احتمام نموده اند تا از این رهگذر تخم مرغ محلی سالم و کاملا مطمئنی برای خانواده خود دست و پا کنند. بسته به جاسازی در باغات، از مرغ و خروس و سایر طیور تا گوسفند در این باغات پرورش داده می شود و ساکنین و مالکین باغات از محصولات آنها علاوه بر میوه و سبزیجات مختلف در فصل خود، بهره برداری می کنند.
صاحبان باغات از اوایل بهار نسبت به تهیه جوجه های محلی و سالم اقدام می کنند. جوجه ها تا اوایل پاییز آماده تخم گذاری می شوند. در طول زمستان تنها بهره برداری صاحبان باغات تخم مرغ سالم و سنتی است. برخی مردم در اینجا به محصول تخم مرغ بسنده می کنند. برخی مصرف گوشت مرغ و سایر طیور را هم در برنامه خود دارند. برخی جلوتر از بقیه امکان نگهداری گوسفند را فراهم کرده و گوشت مصرفی خود را به این روش تامین می کنند. البته کم زحمت ترین و رایجترین بین همه نگهداری مرغ و خروس است.
بنا به تجربه، در صورت برنامه ریزی صحیح و مدیریت بهره برداری از فضای باغات در آیینه ورزان، امکان استفاده از انواع محصول و فرآورده در تمام طول سال برای مالکین و ساکنین این باغات امکان پذیر می باشد.
از پاییز به بعد که فصل سبزیجات به اتمام رسیده ، رها کردن طیور در فضای باغات منظره بسیار دیدنی و زیبایی به خصوص برای بچه ها فراهم نموده که در شکل زیر گوشه ای از این زیبایی را می توان مشاهده کرد.